torsdag 26 mars 2009

Vem ska man ringa vid parkeringsfel?

Igår var jag på möte i kommunhuset. Parkeringsavgiften utanför huset gäller till 20:00 och jag och en okänd till kom lite före 18. Displayen på automaten var trasig och som snäll medborgare så ringer vi Sollentuna energi på det telefonnummer de uppmanar på automaten. Man vill ju inte ha böter.

Det var först när jag åkte hem senare på kvällen som jag blev ganska förbannad. För det man möttes av i telefonen var en telefonsvarare som berättade kontorstider och rabblade massor med onödig information samt meddelade andra telefonnummer man kan ringa. Som om jag hade tillgängligt papper, penna eller sifferminne.? Det är inte god service av ett parkeringsbolag att det telefonnummer som finns på automaten inte räcker.

Själva betalningsproblematiken löste sig genom att betala i blindo. En krona kostade det att stå till 08:07. Men blindobetalning är ingen bra lösning.

Ah, nu har jag skrivit av mig. Då känns det skönare :-)

1 kommentar:

Josefin Silverfur sa...

Oj, oj, oj, jag tar upp detta med ansvariga i MBN/SEAB redan idag.