lördag 27 juni 2009

Mobbing är alltid fel, men märks inte alltid av de inblandade

Alla är mot mobbing. Men detta är inte något som enbart sker med barn inblandade.

Jag är inte något fan av Michael Jacksons musik. Men jag har alltid mått illa av hur han behandlats i pressen. Det har för mig varit solklart fall av mobbing.

Alla som köpt och stöttat skvallerartiklar om hans liv har varit delaktiga anser jag. För att inte prata om de som skrivit artiklarna.

Jag som nu passivt skriver försent om det kan anses vara passivt medtyckande. Förlåt för det, men precis som en mobbutsatt så har min förhoppning varit att beteendet bara ska sluta.

Vila i frid Michael och låt oss hoppas att din musik är det folk minns av dig.

1 kommentar:

Fredrik L sa...

Mediedrev och politisk korrekthet är intressanta fenomen....för inte så länge sedan var det otaliga nedvärderingsreportage om hans "barnaffärer" m.m....
Nu är han i princip helgonförklarad...
Jag har aldrig gillat honom i den utsträckning många andra gjort, och är skeptisk till mycket av hans förehavanden.
Det förtar dock inte att han var en människa som alla andra, och förmodligen en ganska illa tilltufsad sådan redan från barndomen.