måndag 24 augusti 2009

Cykling och Stäketvägen

Stäketvägen ska byggas om av Vägverket vet jag. De som köar varje dag där blir nog glada.

Jag hoppas man prioriterar en fungerande cykelväg. Vill man cykla eller promenera ut ur kommunen åt det hållet så finns inte så många alternativ.

I våras läste jag en insändare som klagade på flishögen någon mindre snäll person dumpad rakt på cykel-/promenadvägen på Gamla Stäketvägen. Jag har ingen aning om vem som äger cykelvägen, men det är synd att de som inte tar bil måste vänja sig vid att behandlas som undantag.

Högen ligger förresten idag kvar trots en hel sommar.

(Sollentuna Energi är tillfrågad om de känner ansvar, men svar saknas)

1 kommentar:

Kjell Ericson sa...

Nämnda flishög ska enligt Sollentuna kommun vara borta i augusti fick jag meddelande om nu.

Bra att det blir bättre. Men synd att det legat där så länge utan respekt för gång- och cykeltrafikanter.