lördag 17 april 2010

Alla ska ha vård i världsklass

Sjukvården i Stockholm håller en hög klass. Men det finns inget som inte kan bli bättre i min liberala värld.

På Folkpartiets förbundsmöte i Stockholms beslöts idag att vi ska arbeta för att medborgarna ska få ett "eget rum på nätet". Jag tycker det är skönt om mina samlade journaler finns tillgängligt när de behövs. Det är viktigt att vi betonat att makten över detta "rum" ska ligga hos individen.

Jag som möter olika läkare varje gång ser gärna att hela min "sjukdomsbild" finns tillgängligt för den läkare som ska ge mig en bra vård.

Jag älskar förövrigt att bli kallad till tandläkaren. Kallelsen alltså, inte själva besöket :-). På samma sätt behöver jag ha hjälp med vilka vacciner jag tagit och som kräver påfyllnad. Jag ser att det kan bli en möjlighet.

Inga kommentarer: