lördag 18 september 2010

Skrämseltaktik och att glida på sanningen

Imorse dagen före valdagen fick jag ett personvalsflygblad i postlådan. Inget förvånande i det.
Men man kan ju måla bilder med ord.
I flygbladet målades bilden av att majoriteten i Sollentuna vill lägga ner all skolverksamhet i Rotsunda.

Budskapet var "Tydligen tänker majoriteten lägga ner Trollholmens skola och Gillet!".

Låt mig vara tydlig.
Jag har pratat med Anders Morin 1:vice ordf i nämden (FP), Fredrik Lidby i nämnden (M) och Maria Stockhaus ordf i nämnden (M).
Det har aldrig funnits några planer på att lägga ner Trollholmens skola eller Gillet.
Gillet har öppet alla dagar, för den som vill se efter själv titta på nätet. http://www.utbildningrotebro.se

Jag tycker att det är elakt att skrämma upp människor med fria fantasier.
Tyvärr verkar Sollentunapartiet göra den här typen av valkampanj till en konstart.
Jag tror att vi täckt upp överallt med ett eget flygblad som talar om vad vi i majoriteten tycker.

Ett exempel på att alliansen fungerar väldigt bra i Sollentuna, folkpartister och moderater i det här fallet.

Tack alla som hjälpte till!

1 kommentar:

Cicci sa...

Kan tro att samarbetet funkar bra :) Håller med dig! Varför är det så många som glömmer att hävda sin egen politik och hellre smutskastar den andre? Det ger inte information till den väljare som inte vet hur hon/han ska rösta! Hoppas männoskor är så klarsynta att de inte går på den niten Min människosyn vill att det ska vara så!