lördag 14 september 2013

Två kandidater från Sollentuna: två olika skäl att kandidera



Folkpartiets provval i inför riksdagsvalet har klarat en första etapp i Stockholms län: en imponerande lista på 91 kandidater.


På listan finns många kandidater som redan eftertryckligt visat sin förmåga. Där finns ständiga förnyare, t ex Barbro Westerholm. Hon har med väldig sakkunskap hjälpt minoriteter och hjälper nu en grupp som inte bör betraktas som minoritet: 
de årsrika människorna.

Vi två kandidater från Sollentuna är ett gott exempel på den väldiga spännvidd som bör finnas i ett liberalt parti. 

Per har valt ut de delar i partiprogrammet han är nöjd med och vill hjälpa till att driva för att få genomförda som svensk politik. Sådant arbete kan partiet inte vara utan.

Jag använder min kandidatur för att driva fundamentala liberala krav. De har steg för steg makats åt sidan när allt fler drivande feminister utvecklats till paternalister om inte vill låta individen tänka själv. Sådant kritiskt arbete kan inte ett liberalt parti vara utan.

Detta berättar jag närmare om på min egen blogg. Välkomna till den!



1 kommentar:

K R sa...

Finns det värre än PK folkpartister?
Fredrik Malm, Birgitta Ohlsson eller Erik Ullenhag.
Nej, känner inte igen mig i dom alls.
Har dom haft några vanliga jobb utanför politiken?